banner3

Serter: “GİFED’i Türkiye’nin en değerli markalarından biri yapacağız”

Türkiye’de kurulan ilk iş kadını dernekleri federasyonu olan Girişimci İş Kadınları Federasyonu (GİFED) 1. Stratejik Planlama Çalıştayı, GİFED Danışmanı Prof. Dr. Aylin Göztaş’ın planlaması ve  Kocaeli İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (KOİDER) organizasyonuyla Kocaeli’nde yapıldı. 

Serter: “GİFED’i Türkiye’nin en değerli markalarından biri yapacağız”

GİFED 2030 HEDEFLERİNİ BELİRLEDİ

GİFED 2030 Hedefleri’nin belirlendiği çalıştaya sekiz ilden katılım sağlayan kurucu
dernekler BUİKAD, İZİKAD, İŞKAD, KOİDER, KAİSDER, AFİKAD, AYİŞKAD, GİKAD
üyeleri, GİFED yönetim kurulu üyeleri ve delegeler katıldı.
Çalıştay’ın açılış konuşmasını yapan KOİDER Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün
Yılmaz, GİFED Stratejik Planlama Çalıştayı’na ülkenin dört bir yanından gelen iş
kadınlarını ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Kocaeli’nin sanayi ve bir
liman kenti olduğunu vurgulayan Yılmaz, kentin ekonomik ve sosyal yönleri ve iş
fırsatları hakkında bilgi verdi. 
Serter: “Kadının sesi her yıl yükselecek”
Açılış konuşmalarından sonra kürsüye gelen GİFED Yönetim Kurulu Başkanı Huriye
Serter, ekonomik hayat içinde kadının gücünü ve etkinliğini anlatarak sözlerine
başladı. Rota belirlemeden önce büyük resmi görerek kadınların iş yaşamındaki
gücünü tam anlamıyla idrak etmek gerektiğini vurgulayan GİFED Başkanı Serter,
“Küresel olarak baktığımızda dünyada her 3 işletmeden sadece 1’i kadınlara ait.  Ve
kadınlar bu şekilde küresel ekonomiye 3 trilyon dolar katkı sağlıyor. Türkiye’de ise
2002 yılında kadın girişimci oranı yüzde 4 iken 2019 yılında bu oran ancak  yüzde 11
seviyesine yükseldi. 2022 yılında ise yani şu an yüzde 13’lerde” dedi. 
GİFED olarak 2030 hedeflerinin özellikle Anadolu’da kadınların iş gücüne katılımını
ve girişimciliğini teşvik etmek, Anadolu’nun güçlü kadınlarını ortaya çıkarmak,
görünür kılmak, yeni rol modeller yaratmak olduğunu ifade eden Serter, “Böylece
hem girişimci kadın sayısını arttıracağız hem de genç girişimcilere ışık olacağız. Ülke
ekonomimize kadın ekosisteminin enerjisini ve ekonomik katkısını yansıtmak
önceliğimiz olmak üzere çok çalışacağız ve 2030 yılında kadın girişimci oranını ve
kadın istihdamını OECD ülkelerinin seviyesine çıkaracağız” diye konuştu. 
Serter: “GİFED’i Türkiye’nin en değerli markalarından biri yapacağız”
Bu hedefe doğru kararlı bir şekilde ilerleyeceklerini vurgulayan Serter, “Hep
sorunlardan bahsettik ama istediğimiz hızda  olmasa da ekonomimizde başarıyı
yakalayan kadın girişimcilerin sayısı her geçen gün artıyor. Tabi ki bu artışta iş kadını
derneklerimizin çalışmalarının rolü çok büyük. Eğitimler, rol model çalışmaları, genç
kadınlarla yapılan çalışmalar, medyayı doğru kullanmak ve yaptırım odaklı
söylemlerin bu gelişmedeki katkısı çok büyük. GİFED’i kısa zamanda Türkiye’nin en
değerli markalarından biri yapacağımıza inanıyorum” dedi.
Serter’in konuşmasından sonra başlayan çalıştayda SWOT Analizi, Misyon, Vizyon,
Değerler oturumlarıyla yapılan beyin fırtınalarının ardından yuvarlak masa komisyon
toplantıları gerçekleştirildi.

Körfez Gazetesi

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER

banner5