Osmangazi Köprüsü’nde Maliyet Tartışması Yeniden Gündemde

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Osmangazi Köprüsü’nün kamuya olan maliyeti ve işletici şirkete yapılan ödemelerle ilgili çarpıcı iddialarda bulundu.

Osmangazi Köprüsü’nde Maliyet Tartışması Yeniden Gündemde


Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Osmangazi Köprüsü’nün kamuya olan maliyeti ve işletici şirkete yapılan ödemelerle ilgili çarpıcı iddialarda bulundu. CHP Ulaştırma ve Altyapıdan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, devletin yüksek maliyetlerle karşı karşıya olduğunu ve müteahhit firmanın büyük kârlar elde ettiğini ileri sürdü.
Karasu: “Fatura Ağır, Kazanç Astronomik”
Ulaş Karasu, açıklamasında köprünün devlete ciddi bir maddi yük oluşturduğunu vurgularken, kamu kaynaklarının verimli kullanılmadığına dikkat çekti. Konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıyan Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yazılı soru önergesi sundu.
İhale ve Sözleşme Detayları Gündemde
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu kapsamındaki proje ihalesinin 9 Nisan 2009 tarihinde gerçekleştirildiğini hatırlatan Karasu, “İhale yapıldığında dolar kuru 1,57 TL idi. 22 yıl 7 aylık Yap-İşlet-Devret modeliyle verilen projede 7 yıl yapım, 15 yıl 7 ay işletme süresi öngörüldü. Hazine garantisi ise 15 Mart 2013’te yürürlüğe girdi” ifadelerini kullandı.

 

Körfez Gazetesi

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER

banner5